Προκλήσεις και προοπτικές για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου
25.04.20
Μεγάλο ήταν το «χτύπημα» στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου το πρώτο τρίμηνο του 2020 από την εποχικότητα της ζήτησης και την πανδημία του κορονοϊού. Ωστόσο, τα σημάδια ανάκαμψης στην Κίνα προμηνύουν καλύτερες μέρες.
«Η αγορά ξηρού φορτίου εισήλθε στη νέα δεκαετία καλούμενη να αντιμετωπίσει σαφείς προκλήσεις, τόσο με την εφαρμογή της σχετικής οδηγίας του IMO για τη μετάβαση στο νέο τύπο καυσίμου, αλλά κυρίως λόγω των πολλαπλών επιπτώσεων της πανδημίας» επισημαίνει στο Reporter η κα Σέβη Κατέμογλου, ιδρύτρια και αναλύτρια της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου στην EastGate Shipping και προσθέτει ότι: «Πράγματι, το ξέσπασμα του κορονοϊoύ είχε έντονες επιπτώσεις στην ναυλαγορά, καθώς η Κίνα αποτελεί τη βασική μηχανή κίνησης της αγοράς ξηρού φορτίου».
Όπως εξηγεί η κα Κατέμογλου, «η απαγόρευση κυκλοφορίας και τα λοιπά μέτρα που πάρθηκαν στην Κίνα στο πλαίσιο περιορισμού διασποράς του ιού, είχαν ως αποτέλεσμα το κλείσιμο των περισσότερων εργοστασίων, την παύση έργων υποδομής, το πάγωμα της ζήτησης προϊόντων χάλυβα και κατ’επέκταση της πρώτης ύλης του σιδηρομεταλλεύματος». Τα πλοία τύπου capesize ήταν αυτά που επλήγησαν περισσότερο από αυτές τις εξελίξεις.