Θετική παραμένει η κατεύθυνση της αγοράς ξηρού φορτίου, παρά τη διόρθωση που καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα στα capesizes, η οποία αποδίδεται στην εγγενή μεταβλητότητα της spot ναυλαγοράς. Αυτό επισημαίνει στο Reporter η κα Σέβη Κατέμογλου, ιδρύτρια και αναλύτρια της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου της EastGate Shipping. Όπως εξηγεί: «Η 28η εβδομάδα ξεκίνησε θετικά με τον γενικό δείκτη ναυλαγοράς (BDI) στις 1,956 μονάδες έχοντας έως τη Δευτέρα καταγράψει αύξηση σε 27 συνεχόμενες συνεδριάσεις. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας έδειξε να διορθώνει, κλείνοντας στις 1,810 μονάδες. Η διακίνηση σιδηρομεταλλεύματος παραμένει σημαντικός άξονας στήριξης των πλοίων τύπου capesize, παρά το γεγονός ότι την εβδομάδα που μόλις έκλεισε, τα πλοία αυτά κατέγραψαν μία σχετική μείωση στα κέρδη τους. Αυτό θα μπορούσε να αποδοθεί στην εγγενή μεταβλητότητα της spot ναυλαγοράς και όχι στη γενική κατεύθυνση της αγοράς, η οποία παραμένει θετική. Είναι χαρακτηριστικό πως οι εξαγωγές σιδηρμεταλλεύματος από την Αυστραλία χτύπησαν ρεκόρ κατά το μήνα Ιούνιο, φτάνοντας τους 51,7 εκατομμύρια τόνους».