Ανεβάζει «ταχύτητα» η ναυλαγορά ξηρού φορτίου, αλλά οι προκλήσεις παραμένουν
13.06.20
Σημαντική άνοδο κατέγραψε αυτήν την εβδομάδα η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου, με πρωταγωνιστές τα πλοία τύπου capesize. Η αγορά «πασχίζει» να καλύψει τις απώλειες του προηγούμενου διαστήματος, με σύμμαχο την ανάκαμψη της ζήτησης από την Κίνα.
Όπως επισημαίνει στο Reporter η κα Σέβη Κατέμογλου, ιδρύτρια και αναλύτρια της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου στην EastGate Shipping, «η έναρξη του καλοκαιριού βρήκε την αγορά ξηρού φορτίου σε φανερά βελτιωμένη φόρμα, ωστόσο οι βασικές προκλήσεις ομολογουμένως παραμένουν».
Εντυπωσιακή άνοδος για τα capesizes
Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic Dry Index (BDI) έκλεισε την εβδομάδα στις 923 μονάδες. Τα πλοία τύπου capesize κατέγραψαν θεαματική αύξηση 69,8% στα ημερήσια κέρδη τους, τα οποία διαμορφώθηκαν σε US$12,410 κατά μέσο όρο. Η κα Κατέμογλου αποδίδει την εξέλιξη αυτή στην «ενισχυμένη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος από την Κίνα», τονίζοντας, ωστόσο, ότι «η είδηση αναστολής λειτουργίας ορισμένων ορυχείων της βραζιλιάνικης Vale, τροφοδότησε ανησυχίες για τη διαθεσιμότητα του εμπορεύματος. Μέχρι στιγμής, η Vale δεν έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις της για την ετήσια παραγωγή της, αλλά θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις, σε περίπτωση που αυτό αλλάξει».